🇭🇷 MANERWÓWKA NA JACHCIE

📅 11-18.04.2026
Bavaria 46, Oceanis 46 (przykładowe)

📍 Zaokrętowanie:
11.04.2026,  Split/Kastela/Trogir lub Šibenik

📍 Wyokrętowanie:
18.04.2026,  Split/Kastela/Trogir lub Šibenik

Cena: 2 590 PLN

Chcesz to poczuć? Nie czytaj dalej. Po prostu zarezerwuj miejsce.
👉 Wskakuj na pokład - zanim zrobi się naprawdę ciasno.

Dostępność miejsc: 6/6

 

Wskocz na mostek kursu - zostań pewnym skiperem jednokadłubowca 🇭🇷

Nasz kurs jest szkoleniem maksymalnie zorientowanym na praktykę. Każdego dnia przez kilka godzin ćwiczymy manewrowanie w portach. Poznajemy jak zachowuje się katamaran na silniku i żaglach.

Nie uczymy na „pamięć”. Badamy siły i zasady rządzące sterownością. Dzięki temu poradzicie sobie na każdej jednostce i w każdych warunkach pogodowych. Parkujemy przodem, bokiem, tyłem, zacieśniamy cyrkulację, refujemy żagle, stajemy w dryf, rzucamy kotwicę, żeglujemy nocą.  Wszystko co niezbędne by bezpiecznie i przyjemnie żeglować.

Za nami kilkaset rejsów na całym świecie. Kilkadziesiąt rejsów szkoleniowych. Jesteśmy profesjonalistami w tym co robimy. Co dzień inny port by manewrować w zmiennych warunkach. Co dzień wykłady teoretyczne i praktyczne poznanie wszystkich instalacji na katamaranie.

To nie jest rejs. To praktyczna szkoła pewności siebie na pokładzie.
Twój luksus - doświadczenie w czystej formie.
Prowadź. Decyduj. Ciesz się każdą falą.

Uczestnicy naszych szkoleń z poprzednich lat z powodzeniem czarterują i prowadzą katamarany w: Grecji, Chorwacji, Włoszech, Turcji, Balearach, Karaibach, Wyspach Kanaryjskich. Poniżej pełen program i warunki szkolenia. Dołącz do nas!

Podczas kursu w Chorwacji istnieje możliwość uzyskania umiejętności  i kompetencji do samodzielnego prowadzenia jachtu.. Uczestnicy naszych szkoleń z poprzednich lat z powodzeniem czarterują i prowadzą jachty w: Grecji, Chorwacji, Włoszech, Turcji, Balearach, Karaibach, Wyspach Kanaryjskich.
Podczas szkolenia, przez cały tydzień, uczestnicy uczą się:
  • manewrowania na żaglach
  • manewrowania na silniku
  • cumowania
  • kotwiczenia
  • MOB (człowiek za burtą)
  • podchodzenia i odchodzenia od kei w portach
  • nawigowania
  • zarządzania załogą

Kurs dla skipperów to 8 w 1:

  • Kurs manewrowania, cumowania i kotwiczenia dużym jachtem na silniku
  • Kurs przejęcia, obsługi i prowadzenia jachtu czarterowego
  • Praktyczny kurs nawigacji telestrycznej, pilotażowej i elektronicznej
  • Kurs nocnego pływania jachtem
  • Szkolenie z obsługi i naprawy jachtowego silnika diesla
  • Meteorologia akwenów i passage planning
  • Kurs działania, użytkowania i naprawy instalacji, i urządzeń jachtowych
  • Kurs bosmański, bezpieczeństwa i troubleshooting

Zakres intensywnego tygodniowego szkolenia obejmie praktyczne i teoretyczne ćwiczenia dotyczące:

  • właściwego odebrania jachtu w pierwszym dniu czarteru oraz oddania go ostatniego dnia
  • kierunków żeglowania względem wiatru, ustawienia żagli i bezpiecznych zwrotów
  • obsługi wszystkich urządzeń jachtowych
  • manewrowania jachtem na silniku na morzu i w ciasnych marinach
  • cumowania, używania steru strumieniowego, cum, szpringów, brestów, mooringów
  • sposobów kotwiczenia, wybierania odpowiednich miejsc i zabezpieczania jachtu
  • gps, kompasy, praca na mapie, ustalanie pozycji, nawigacja telestryczna, zliczeniowa i elektroniczna
  • pilotaż i pływanie w ograniczonej widoczności
  • pływanie w nocy, również bez urządzeń GPS
  • Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, znaki i systemy nawigacyjne
  • najczęstsze awarie sprzętu i wyposażenia jachtu: jak zapobiegać, jak naprawiać
  • prace bosmańskie i praktyczne zastosowanie węzłów żeglarskich
  • przygotowanie jachtu i pływanie w trudnych warunkach atmosferycznych
  • bezpieczeństwo na morzu: sprzęt, umiejętności, procedury, człowiek za burtą
  • meteorologia, odbieranie komunikatów, przewidywanie, planowanie trasy i postojów
  • obsługa radia VHF: korespondencja rutynowa i awaryjna

Bavaria 46 Cruiser

(lub inny podobnej wielkości)

Bavaria 46 Cruiser to solidna, przemyślana jednostka zaprojektowana z myślą o komforcie i praktyce. Ma 14,27 m długości i 4,35 m szerokości, co przekłada się na przestronny pokład i ergonomiczne wnętrze. Pod pokładem znajdziesz cztery kabiny i miejsca noclegowe dla 8-10 osób. Zbiorniki zapewniają komfortowe zapasy: 360 l wody oraz 210 l paliwa, co daje solidny zasięg i wygodę podczas kursu.

Wnętrze jest jasne i funkcjonalne - duża mesa, dobrze przemyślane miejsca do przechowywania, powierzchnia do manewrowania i nauki żeglowania. Na zewnątrz kokpit jest przestronny i wygodny - idealny do briefingów, ćwiczeń manewrowych i wspólnych rozmów. Pod maską ma silnik, który wspomaga manewrowanie - co jest kluczowe podczas kursu skiperskiego, gdy uczysz się operować jachtem w porcie i podczas cumowania.

To jacht, który łączy praktyczność z komfortem - doskonały wybór dla kursantów, którzy chcą opanować sterowanie, żeglowanie i manewry, a jednocześnie mieć przestrzeń do nauki i relaksu.

Zapisy na kurs

Przyjmujemy zgłoszenia 1-osobowe. Jeśli płyniecie w parze lub grupie - idealnie! Nasze kursy mają kameralny charakter, a my dbamy o komfort i dobrą atmosferę na pokładzie. Kurs zostaje potwierdzony dopiero, gdy zbierze się pełna grupa (minimum 6 osób). Dlatego z rezerwacją lotów zalecamy poczekać, aż wszyscy uczestnicy potwierdzą udział.

🛏 Miejsca w kajutach (koje)

W cenie rejsu oferujemy jedno miejsce w dwuosobowej kajucie, współdzielonej z innym uczestnikiem rejsu.
Uwaga: ze względu na ograniczoną liczbę kajut, nie zawsze możemy zagwarantować podział według płci - choć, jeśli tylko to możliwe, staramy się to uwzględniać.

Do wyboru:

  • Możliwość rezerwacji konkretnej kajuty - rufowej (lewa/prawa) lub dziobowej - wystarczy wskazać preferencję przy zgłoszeniu.

  • Jeśli zależy Ci na większej prywatności, możesz zarezerwować kajutę do pojedynczego wykorzystania.
    Dopłata wynosi: cena podstawowa + (cena podstawowa - 10%)

Uwaga! Ostateczny przebieg trasy będzie zależał od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi.

Masz pytania lub szczególne potrzeby dotyczące zakwaterowania?
💬 Skontaktuj się z nami - chętnie pomożemy dobrać najlepszą opcję.

 

 

🥗 Zaprowiantowanie 

Podczas kursu skiperskiego w Chorwacji uczestnicy wspólnie planują zakupy i przygotowują posiłki na jachcie. Jedzenie jest istotne, ale nie przysłania głównego celu - zdobywania umiejętności prowadzenia jachtu na morzu i manewrów w ciasnych marinach :)

Jak to wygląda w praktyce?
Po przybyciu do mariny część załogi wybiera się na pierwsze zakupy do pobliskiego sklepu lub targu, zgodnie z wcześniej ustaloną listą. Skipper doradza, co warto wziąć pod kątem gotowania na jachcie i praktyki w trakcie kursu.

Zapasów uzupełniamy po drodze, na lokalnych targach i w sklepach w miasteczkach i wyspach, przez które przepływamy. Dzięki temu:

  • posiłki są świeże i dopasowane do potrzeb załogi,

  • można próbować lokalnych chorwackich specjałów,

  • łatwiej dostosować menu do indywidualnych preferencji.

Chcesz, aby gotowanie było przyjemnością, a nie obowiązkiem?
Wystarczy dobra komunikacja i chęć współpracy - wspólne przygotowywanie posiłków i jedzenie staje się jednym z najprzyjemniejszych momentów kursu.

ℹ️ Ważne informacje:

  • Skipper korzysta z zakupionego zaprowiantowania, ale nie uczestniczy w jego kosztach.

  • Zaproszenie skippera do wspólnych posiłków na mieście (restauracje, tawerny itp.) jest miłym gestem, ale całkowicie dobrowolnym - zależy wyłącznie od woli uczestników. Poza sezonem restauracje mogą być zamknięte, dlatego planujemy 1-2 kolacje w lokalnych tawernach - reszta posiłków odbywa się na pokładzie.


🍴 Jedzenie i atmosfera

Większość posiłków przygotowujemy na jachcie - z lokalnych, świeżych produktów. Gotowanie staje się częścią współpracy załogi.

Kolacje w tawernach są możliwe, jeśli warunki i otwarte lokale na to pozwalają. Reszta posiłków odbywa się na pokładzie, w atmosferze wspólnego biesiadowania z widokiem na morze i zachód słońca.

  • To prawdziwa przyjemność: gotowanie w Chorwacji, biesiadowanie na pokładzie i dzielenie się lokalnymi smakami.

  • Wybrane tawerny oferują autentyczne jedzenie i przyjazną, domową atmosferę.

Cena i warunki płatności

Cena rejsu zawiera:

  • czarter jachtu, usługi skippera, ubezpieczenie kaucji, pościel, silnik do pontonu, końcowe sprzątanie, podstawowe szkolenie żeglarskie

Cena rejsu nie zawiera:

  • szkolenie 180 EUR /os. - opłata obowiązkowa, płatna na miejscu skiperowi
  • składka jachtowa: ok. 110-150 EUR/os. (na opłaty portowe, paliwo do jachtu) - składka obowiązkowa
  • składka na wyżywienie: ok. 90 EUR/os - składka obowiązkowa*
  • opłata klimatyczna w wysokości ok. 1,40 EUR /dobę/os., płatna na miejscu

Inne opłaty

  • wydanie patentu ISSA - w zależności od stopnia patentu (płatne przelewem na konto organizatora po odbyciu szkolenia) - opłata opcjonalna
  • ubezpieczenie turystyczne - we własnym zakresie
  • transport - we własnym zakresie na koszt uczestnika

Kaucja zwrotna: 200-250 eur / osobę (w zależności od wielkości jachtu - deponowana u armatora przed zaokrętowaniem gotówką lub kartą kredytową i oddawana po opuszczeniu jachtu bez uszkodzeń - obowiązkowa opłata

* Skipper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem.
Zaproszenie skippera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.

Harmonogram płatności:
    •    50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
    •    50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

✈️ Jak dojechać do Chorwacji

Transport na miejsce uczestnicy organizują samodzielnie.
Możemy jednak pomóc w znalezieniu dobrych połączeń lotniczych (np. sprawdzić najkorzystniejsze opcje lub podesłać aktualne ceny).

Dojazd samochodem – bardzo popularna opcja

Wielu uczestników decyduje się na dojazd własnym autem.
Z Polski do środkowej Chorwacji jest:

  • ok. 10-12 h jazdy z południa kraju

  • 12-14 h z centrum

  • 14-16 h z północy 

Droga jest wygodna (autostrady przez Czechy/Austrię/Słowenię lub Słowację/Węgry), choć latem mogą pojawiać się korki na odcinkach granicznych i w okolicach tuneli.

💬 Często uczestnicy kursów umawiają się na wspólną podróż samochodem.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani takim rozwiązaniem - proszę dać znać. Skontaktujemy osoby chętne do wspólnej jazdy.

Najważniejsze na start

Rejs zaczyna się w sobotę w jednej z marin w Dalmacji, najczęściej:
Marina Kaštela (Split/Kastela)
ACI Marina Split
Marina Baotić (Trogir) 

Dokładna marina jest podawana w informacjach organizacyjnych przed rejsem.

Najbliższe lotnisko:
✈️ Port lotniczy Split (SPU) -10-20 min od większości marin.
To główny punkt przylotu dla uczestników rejsów w środkowej Dalmacji.

Jak dojechać z lotniska Split (SPU) do mariny? (najprościej)

1. Prywatny transfer / minivan - idealne dla grup

  • Cena: ok. 40-70 € (zależnie od auta i liczby osób)

  • Kierowca czeka z tabliczką i monitoruje ewentualne opóźnienia lotu

  • Idealne dla ekip 4-8 osób + bagaże

Najlepsze, jeśli:

  • lecicie w kilka osób

  • chcecie mieć wszystko zorganizowane z wyprzedzeniem

  • macie dużo bagażu

2. Shuttle bus / autobus miejski - najtaniej

  • Cena: ok. 3-6 € / osoba

  • Czas przejazdu: 30-45 min do centrum Splitu

  • Następnie krótka taksówka/uber do mariny (10-15 min)

  • Przystanek autobusowy znajduje się tuż przy terminalu

Najlepsze, jeśli:

  • podróżujesz solo

  • chcesz maksymalnie obniżyć koszt

  • nie przeszkadza Ci przesiadka 

3. Taxi / Uber / Bolt - najwygodniej

  • Koszt: 25-40 € za cały samochód (do 4 osób)

  • Czas: 10-20 min

  • Kierowcy dobrze znają wszystkie mariny wokół Splitu i Trogiru

  • Aplikacje Bolt i Uber działają tu bardzo dobrze

Najlepsze, jeśli:

  • masz sporo bagażu

  • cenisz wygodę

  • przylatujesz późno wieczorem lub bardzo wcześnie

 Praktyczne wskazówki! 

  • Zapas czasu! W sezonie Chorwacja potrafi być zatłoczona - zarówno na drogach, jak i na lotnisku w Splicie.

  • Gotówka: przyda się do drobnych opłat (np. boczne parkingi, napiwki).

  • Mariny mają wiele wejść i pomostów - warto wcześniej upewnić się, gdzie dokładnie spotykacie się ze skipperem lub biurem czarterowym.

  • Jeśli przylatujesz wcześniej - okolice marin (Split, Kaštela, Trogir) są idealne na krótki spacer, kawę lub lunch nad wodą.

  • W przypadku lotów: warto poczekać z rezerwacją do potwierdzenia minimalnej liczby uczestników - unika to ryzyka zmiany dat.

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty przewodników, locji i książek, które mogą Państwu pomóc podczas czarterów i rejsów. Pozycja, która może Państwa zainteresować to:

Przewodnik żeglarski po Adriatyku ( LOCJA 888)
Zamówienia można dokonać wpłacając kwotę za przewodnik wraz z kosztem wysyłki na konto firmowe: Santander Bank Polska S.A. 11 Oddział w Warszawie.
49 1090 1043 0000 0001 4929 9459
CORBA.PL SP. Z O.O. ul. Nowa nr 17D/4, Stara Iwiczna 05-500, Piaseczno

Po dokonaniu przelewu prosimy o przesłanie maila z danymi do wysyłki na adres: biuro@corba.pl. Koszt wysyłki  - KURIER 18 PLN / Odbiór osobisty 0 PLN

Przewodnik Żeglarski po Adriatyku

Przewodnik w bardzo praktyczny, atlasowy sposób prezentuje wybrzeże Słowenii, Chorwacji i Czarnogóry. Na mapy całego wybrzeża naniesione są powiększone plany portów, marin i zatok. Spójny i czytelny sposób prezentacji informacji umożliwia szybkie porównanie kilkunastu lokalizacji i wybór optymalnego miejsca do cumowania lub kotwiczenia. Siłą przewodnika jest prezentowanie informacji i planów opisujących nawet najmniejsze zatoki i mariny wybrzeża. Do tego wydanie jest kolorowe, co bardzo ułatwia sprawdzanie świateł czy torów podejściowych. To wszystko czyni, że publikacja ta staje się bardzo wygodną pomocą nawigacyjną.

Ponieważ wybrzeże Adriatyku rozwija się ostatnich latach bardzo szybko, stąd wydanie jest tylko na dwa lata. Autor książki - Karl Heinz Bestaendig rokrocznie przemierza wybrzeże wschodniego Adriatyku w poszukiwaniu zmian i nowości istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa i wygody żeglarzy, czyniąc książkę najbardziej aktualną pozycją w Polsce i Europie. Każde nowe wydanie przewodnika zawiera wiele nowych opisów portów, marin i zatok, kilkaset aktualizacji. Zmiany dotyczą także charakterystyki świateł nawigacyjnych, głębokości i kształtu dna morskiego, układu pomostów i infrastruktury w portach, marinach i zatokach. Książka zawiera także informacje dotyczące bezpiecznego czarterowania jachtów na wodach chorwackich oraz symbole ułatwiające korzystanie z pokładowych urządzeń GPS.

Przewodnik Żeglarski po Adriatyku to zdaniem Magazynu Żagle "zdecydowany numer jeden na rynku wydawnictw żeglarskich poświęconych wybrzeżu Chorwacji.

Cena: 75 PLN
 
Wydawnictwo Myśliński
Autor Karl H. Bestandig
Format: A4, oprawa twarda
Liczba stron: 124

Wydanie 2022/2023

Zgadzam się

Strona używa plików cookie w celu poprawy jej funkcjonalności. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie oraz przetwarzania przez nas danych osobowych zamieściliśmy w naszej Polityce Prywatności.