🇭🇷 MANERWÓWKA NA KATAMARANIE

📅 18-25.04.2026
Katamaran Lagoon 40, 400 lub Lucia 40 (przykładowe)

📍 Zaokrętowanie:
18.04.2026,  Split/Kastela/Trogir lub Šibenik

📍 Wyokrętowanie:
25.04.2026,  Split/Kastela/Trogir lub Šibenik

Cena: 2 690 PLN

Chcesz to poczuć? Nie czytaj dalej. Po prostu zarezerwuj miejsce.
👉 Wskakuj na pokład - zanim zrobi się naprawdę ciasno.

Dostępność miejsc: 6/8

 

Poczuj stabilność i prędkość - opanuj katamaran jak doświadczony skiper!

Nasz kurs jest szkoleniem maksymalnie zorientowanym na praktykę. Każdego dnia przez kilka godzin ćwiczymy manewrowanie w portach. Poznajemy jak zachowuje się katamaran na silniku i żaglach.

Nie uczymy na „pamięć”. Badamy siły i zasady rządzące sterownością. Dzięki temu poradzicie sobie na każdej jednostce i w każdych warunkach pogodowych. Parkujemy przodem, bokiem, tyłem, zacieśniamy cyrkulację, refujemy żagle, stajemy w dryf, rzucamy kotwicę, żeglujemy nocą.  Wszystko co niezbędne by bezpiecznie i przyjemnie żeglować.

Za nami kilkaset rejsów na całym świecie. Kilkadziesiąt rejsów szkoleniowych. Jesteśmy profesjonalistami w tym co robimy. Co dzień inny port by manewrować w zmiennych warunkach. Co dzień wykłady teoretyczne i praktyczne poznanie wszystkich instalacji na katamaranie.

Uczestnicy naszych szkoleń z poprzednich lat z powodzeniem czarterują i prowadzą katamarany w: Grecji, Chorwacji, Włoszech, Turcji, Balearach, Karaibach, Wyspach Kanaryjskich. Poniżej pełen program i warunki szkolenia. Dołącz do nas!

Podczas szkolenia, przez cały tydzień, uczestnicy uczą się:
  • manewrowania na żaglach
  • manewrowania na silniku
  • cumowania
  • kotwiczenia
  • MOB (człowiek za burtą)
  • podchodzenia i odchodzenia od kei w portach
  • nawigowania
  • zarządzania załogą

Kurs dla skipperów to 8 w 1:

  • Kurs manewrowania, cumowania i kotwiczenia dużym katamaranem na silniku
  • Kurs przejęcia, obsługi i prowadzenia jachtu czarterowego
  • Praktyczny kurs nawigacji telestrycznej, pilotażowej i elektronicznej
  • Kurs nocnego pływania katamaranem
  • Szkolenie z obsługi i naprawy jachtowego silnika diesla
  • Meteorologia akwenów i passage planning
  • Kurs działania, użytkowania i naprawy instalacji, i urządzeń na katamaranie
  • Kurs bosmański, bezpieczeństwa i troubleshooting

Zakres intensywnego tygodniowego szkolenia obejmie praktyczne i teoretyczne ćwiczenia dotyczące:

  • właściwego odebrania katamaranu w pierwszym dniu czarteru oraz oddania go ostatniego dnia
  • kierunków żeglowania względem wiatru, ustawienia żagli i bezpiecznych zwrotów
  • obsługi wszystkich urządzeń na katamaranie
  • manewrowania katamaranem na silniku na morzu i w ciasnych marinach w Chorwacji
  • cumowania, używania steru strumieniowego, cum, szpringów, brestów, mooringów
  • sposobów kotwiczenia, wybierania odpowiednich miejsc i zabezpieczania katamaranu
  • gps, kompasy, praca na mapie, ustalanie pozycji, nawigacja telestryczna, zliczeniowa i elektroniczna
  • pilotaż i pływanie w ograniczonej widoczności
  • pływanie w nocy, również bez urządzeń GPS
  • Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, znaki i systemy nawigacyjne
  • najczęstsze awarie sprzętu i wyposażenia jachtu: jak zapobiegać, jak naprawiać
  • prace bosmańskie i praktyczne zastosowanie węzłów żeglarskich
  • przygotowanie katamaranu i pływanie w trudnych warunkach atmosferycznych
  • bezpieczeństwo na morzu: sprzęt, umiejętności, procedury, człowiek za burtą
  • meteorologia, odbieranie komunikatów, przewidywanie, planowanie trasy i postojów
  • obsługa radia VHF: korespondencja rutynowa i awaryjna

Czym płyniemy? -  Lagoon 40 / 400

Lagoon 40 / 400* to stabilne, nowoczesne katamarany zaprojektowane z myślą o komforcie, przestrzeni i pewnym prowadzeniu - idealne dla kursantów, którzy chcą opanować sztukę prowadzenia jednostki dwukadłubowej. Obie łodzie oferują doskonałe warunki do nauki manewrów, żeglowania i współpracy na pokładzie

*Z uwagi na kwestie organizacyjne ostateczną informację o jednostce szkoleniowej (jacht/katamaran) przekazujemy po potwierdzeniu udziału wszystkich kursantów lub najpóźniej tydzień przed rozpoczęciem kursu

Wymiary i budowa

  • Lagoon 40 ma około 11,74 m długości i 6,76 m szerokości.
  • Lagoon 400 z kolei mierzy 11,97 m długości i 7,25 m szerokości.

Tak szeroka konstrukcja daje katamaranowi wyjątkową stabilność - zarówno podczas żeglugi, jak i manewrowania.

Zbiorniki i zasięg

  • Lagoon 40: zbiornik wody ok. 300 l, paliwo około 400 l (zgodnie z danymi czarterowymi).
  • Lagoon 400: zbiornik wody 300 l (choć niektóre wersje mają możliwość większej pojemności), paliwo - 2 × 200 l w standardzie.

Dzięki temu rezerwom masz duży komfort na dłuższych rejsach, bez konieczności ciągłych postojów na uzupełnianie zapasów

Kabiny i przestrzeń pod pokładem

  • Lagoon 40 dostępna jest w wersjach z 3 lub 4 kabinami, co daje możliwość noclegu dla 6-10 osób (w zależności układu).
  • Lagoon 400 także oferuje różne konfiguracje kabin - 3- lub 4-kabinowe.

Wnętrze obu jednostek cechuje się jasnością, przestronnością i przemyślaną ergonomią - idealne do szkolenia, odpoczynku i manewrowania.

Manewrowanie i napęd

Oba katamarany są wyposażone w dwa silniki, co bardzo ułatwia manewrowanie w porcie i cumowanie - kluczowy element kursu skiperskiego na katamaranie.
  • W Lagoon 40 zazwyczaj stosuje się dwie jednostki Yanmar (ok. 29 KM).
  • W Lagoon 400 - również dwa silniki, co pozwala na stabilne i precyzyjne sterowanie.

Pokład i kokpit

Przestronny kokpit katamaranów Lagoon zapewnia dużo miejsca do nauki manewrów, briefingu oraz relaksu. Schodki na platformach rufowych ułatwiają wchodzenie do wody, a szeroki kadłub zapewnia komfort i bezpieczeństwo również podczas żeglugi przy dużej przestrzeni na pokładzie.

To typ jachtu, który łączy stabilność dwóch kadłubów z komfortem i przestronnością - doskonały wybór dla kursantów, którzy chcą nauczyć się prowadzić katamaran, ale też cieszyć się komfortem rejsu.

Zapisy na kurs

Przyjmujemy zgłoszenia 1-osobowe. Jeśli płyniecie w parze lub grupie - idealnie! Nasze kursy mają kameralny charakter, a my dbamy o komfort i dobrą atmosferę na pokładzie. Kurs zostaje potwierdzony dopiero, gdy zbierze się pełna grupa (8 osób). Dlatego z rezerwacją lotów zalecamy poczekać, aż wszyscy uczestnicy potwierdzą udział.

Miejsca w kajutach (koje)

W cenie rejsu oferujemy jedno miejsce w dwuosobowej kajucie, współdzielonej z innym uczestnikiem rejsu.
Uwaga: ze względu na ograniczoną liczbę kajut, nie zawsze możemy zagwarantować podział według płci - choć, jeśli tylko to możliwe, staramy się to uwzględniać.

Do wyboru:

  • Możliwość rezerwacji konkretnej kajuty - rufowej (lewa/prawa) lub dziobowej - wystarczy wskazać preferencję przy zgłoszeniu.

  • Jeśli zależy Ci na większej prywatności, możesz zarezerwować kajutę do pojedynczego wykorzystania.
    Dopłata wynosi: cena podstawowa + (cena podstawowa - 10%)

Uwaga! Ostateczny przebieg trasy będzie zależał od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi.

Masz pytania lub szczególne potrzeby dotyczące zakwaterowania?
💬 Skontaktuj się z nami - chętnie pomożemy dobrać najlepszą opcję.

🥗 Zaprowiantowanie 

Podczas kursu skiperskiego w Chorwacji uczestnicy wspólnie planują zakupy i przygotowują posiłki na jachcie. Jedzenie jest istotne, ale nie przysłania głównego celu - zdobywania umiejętności prowadzenia jachtu na morzu i manewrów w ciasnych marinach :)

Jak to wygląda w praktyce?
Po przybyciu do mariny część załogi wybiera się na pierwsze zakupy do pobliskiego sklepu lub targu, zgodnie z wcześniej ustaloną listą. Skipper doradza, co warto wziąć pod kątem gotowania na jachcie i praktyki w trakcie kursu.

Zapasów uzupełniamy po drodze, na lokalnych targach i w sklepach w miasteczkach i wyspach, przez które przepływamy. Dzięki temu:

  • posiłki są świeże i dopasowane do potrzeb załogi,

  • można próbować lokalnych chorwackich specjałów,

  • łatwiej dostosować menu do indywidualnych preferencji.

Chcesz, aby gotowanie było przyjemnością, a nie obowiązkiem?
Wystarczy dobra komunikacja i chęć współpracy - wspólne przygotowywanie posiłków i jedzenie staje się jednym z najprzyjemniejszych momentów kursu.

ℹ️ Ważne informacje:

  • Skipper korzysta z zakupionego zaprowiantowania, ale nie uczestniczy w jego kosztach.

  • Zaproszenie skippera do wspólnych posiłków na mieście (restauracje, tawerny itp.) jest miłym gestem, ale całkowicie dobrowolnym - zależy wyłącznie od woli uczestników. Poza sezonem restauracje mogą być zamknięte, dlatego planujemy 1-2 kolacje w lokalnych tawernach - reszta posiłków odbywa się na pokładzie.

🍴 Jedzenie i atmosfera

Większość posiłków przygotowujemy na jachcie - z lokalnych, świeżych produktów. Gotowanie staje się częścią współpracy załogi.

Kolacje w tawernach są możliwe, jeśli warunki i otwarte lokale na to pozwalają. Reszta posiłków odbywa się na pokładzie, w atmosferze wspólnego biesiadowania z widokiem na morze i zachód słońca.

  • To prawdziwa przyjemność: gotowanie w Grecji, biesiadowanie na pokładzie i dzielenie się lokalnymi smakami.

  • Wybrane tawerny oferują autentyczne jedzenie i przyjazną, domową atmosferę.

Cena i warunki płatności

PROMOCJA! 2 690 PLN*

Cena: 2 990 PLN
* promocja trwa do końca grudnia 2025

Zawiera:

  • jedno miejsce na katamaranie w kajucie dwuosobowej,
  • opieka doświadczonego skippera/instruktora,
  • pościel,
  • ponton i silnik do pontonu,
  • końcowe sprzątanie,
  • obsługę rejsu,
  • ubezpieczenie kaucji

Cena rejsu nie zawiera:

  • szkolenie 180 EUR /os. - opłata obowiązkowa, płatna na miejscu skiperowi
  • składka jachtowa: ok. 110-150 EUR/os. (na opłaty portowe, paliwo do jachtu) - składka obowiązkowa
  • składka na wyżywienie: ok. 90 EUR/os - składka obowiązkowa*
  • opłata klimatyczna w wysokości ok. 1,40 EUR /dobę/os., płatna na miejscu

Inne opłaty

  • wydanie patentu ISSA - w zależności od stopnia patentu (płatne przelewem na konto organizatora po odbyciu szkolenia) - opłata opcjonalna
  • ubezpieczenie turystyczne - we własnym zakresie
  • transport - we własnym zakresie na koszt uczestnika

Kaucja zwrotna: 300-350 eur / osobę (w zależności od wielkości jachtu - deponowana u armatora przed zaokrętowaniem gotówką lub kartą kredytową i oddawana po opuszczeniu jachtu bez uszkodzeń - obowiązkowa opłata

* Skipper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem.
Zaproszenie skippera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.

Harmonogram płatności:
    •    50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
    •    50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

 

✈️ Jak dojechać do Chorwacji

Transport na miejsce uczestnicy organizują samodzielnie.
Możemy jednak pomóc w znalezieniu dobrych połączeń lotniczych (np. sprawdzić najkorzystniejsze opcje lub podesłać aktualne ceny).

Dojazd samochodem – bardzo popularna opcja

Wielu uczestników decyduje się na dojazd własnym autem.
Z Polski do środkowej Chorwacji jest:

  • ok. 10-12 h jazdy z południa kraju

  • 12-14 h z centrum

  • 14-16 h z północy 

Droga jest wygodna (autostrady przez Czechy/Austrię/Słowenię lub Słowację/Węgry), choć latem mogą pojawiać się korki na odcinkach granicznych i w okolicach tuneli.

💬 Często uczestnicy kursów umawiają się na wspólną podróż samochodem.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani takim rozwiązaniem - proszę dać znać. Skontaktujemy osoby chętne do wspólnej jazdy.

Najważniejsze na start

Rejs zaczyna się w sobotę w jednej z marin w Dalmacji, najczęściej:
Marina Kaštela (Split/Kastela)
ACI Marina Split
Marina Baotić (Trogir) 

Dokładna marina jest podawana w informacjach organizacyjnych przed rejsem.

Najbliższe lotnisko:
✈️ Port lotniczy Split (SPU) -10-20 min od większości marin.
To główny punkt przylotu dla uczestników rejsów w środkowej Dalmacji.

Jak dojechać z lotniska Split (SPU) do mariny? (najprościej)

1. Prywatny transfer / minivan - idealne dla grup

  • Cena: ok. 40-70 € (zależnie od auta i liczby osób)

  • Kierowca czeka z tabliczką i monitoruje ewentualne opóźnienia lotu

  • Idealne dla ekip 4-8 osób + bagaże

Najlepsze, jeśli:

  • lecicie w kilka osób

  • chcecie mieć wszystko zorganizowane z wyprzedzeniem

  • macie dużo bagażu

2. Shuttle bus / autobus miejski - najtaniej

  • Cena: ok. 3-6 € / osoba

  • Czas przejazdu: 30-45 min do centrum Splitu

  • Następnie krótka taksówka/uber do mariny (10-15 min)

  • Przystanek autobusowy znajduje się tuż przy terminalu

Najlepsze, jeśli:

  • podróżujesz solo

  • chcesz maksymalnie obniżyć koszt

  • nie przeszkadza Ci przesiadka 

3. Taxi / Uber / Bolt - najwygodniej

  • Koszt: 25-40 € za cały samochód (do 4 osób)

  • Czas: 10-20 min

  • Kierowcy dobrze znają wszystkie mariny wokół Splitu i Trogiru

  • Aplikacje Bolt i Uber działają tu bardzo dobrze

Najlepsze, jeśli:

  • masz sporo bagażu

  • cenisz wygodę

  • przylatujesz późno wieczorem lub bardzo wcześnie

 Praktyczne wskazówki! 

  • Zapas czasu! W sezonie Chorwacja potrafi być zatłoczona - zarówno na drogach, jak i na lotnisku w Splicie.

  • Gotówka: przyda się do drobnych opłat (np. boczne parkingi, napiwki).

  • Mariny mają wiele wejść i pomostów - warto wcześniej upewnić się, gdzie dokładnie spotykacie się ze skipperem lub biurem czarterowym.

  • Jeśli przylatujesz wcześniej - okolice marin (Split, Kaštela, Trogir) są idealne na krótki spacer, kawę lub lunch nad wodą.

  • W przypadku lotów: warto poczekać z rezerwacją do potwierdzenia minimalnej liczby uczestników - unika to ryzyka zmiany dat.

Zgadzam się

Strona używa plików cookie w celu poprawy jej funkcjonalności. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie oraz przetwarzania przez nas danych osobowych zamieściliśmy w naszej Polityce Prywatności.